مجموعه‌های مردمی در حوزه قرآن و عترت حمایت می‌شوند 
کد خبر: 4048045
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷

مجموعه‌های مردمی در حوزه قرآن و عترت حمایت می‌شوند 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، رویکرد حمایت از فعالیت‌های قرآنی و تقویت مجموعه‌های مردمی در حوزه قرآن و عترت را در اولویت این نهاد دانست.

مجموعه‌های مردمی در حوزه قرآن و عترت حمایت می‌شوند به گزارش ایکنا از یزد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، امروز، 20 فروردین ماه در آیین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی استان یزد اظهار کرد: نمایشگاه علوم قرآنی که هر سال به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد، به دلیل شیوع کرونا و پس از دو سال وقفه افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه قرآنی فرصتی برای عرضه توانمندی‌های مؤسسات قرآنی و فعالیت‌های فعالان قرآنی به اقشار مختلف جامعه است و لذا بستر لازم برای ارائه محصولات و خدماتی که در جامعه صورت می‌گیرد، فراهم شده است.

عابدی با اشاره به اینکه رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر حمایت از فعالیت‌های قرآنی و تقویت مجموعه مردمی در عرصه قرآن و عترت قرار دارد، گفت: در ابتدای امر فعالیت‌ را با قرآن کریم شروع کردیم و ان شاءالله تمام توان خود را برای ترویج فعالیت‌های قرآنی خواهیم گذاشت تا شاهد برکات آن در جامعه باشیم. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: هم اکنون 68 مؤسسه قرآنی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 64 مؤسسه از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز دارند و در حالر فعالیت هستند و در زمینه شهرستان‌ها برای افرایش تعداد مؤسسات پیگیری لازم صورت خواهد گرفت و البته نیازمند حمایت نیز هستیم تا ان شاءالله بسط و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه جاری و ساری شود.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه علوم قرآنی بیان کرد: 12 مؤسسه در این نمایشگاه غرفه دارند و نمایشگاه کتاب با 2000 هزار عنوان کتاب قرآنی به نمایش گذاشته شد و با تخفیف 10 تا 40 درصد به مردم ارائه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد عرضه محصولات عفاف و حجاب، هنری، خوشنویسی و ... را از دیگر غرفه‌های این نمایشگاه دانست. 

یادآور می‌شود هشتمین نمایشگاه علوم قرآنی یزد امروز ۲۰ فروردین ماه افتتاح و تا ۲۶ فروردین ماه از ساعت ۱۸ الی ۲۳ میزبان علاقه مندان است.
 
انتهای پیام
captcha